KOSTTILLSKOTT FÖRELÄSNING ✌🏼

Var på kosttillskott/mat föreläsning igår med grottan på medborgarhuset, väldigt intressant! 
En tjej som pratade om kosttillskott då såklart och att man ska äta 6 gånger om dagen plus att efter man tränat ett gympass/fyspass så har man 30 minuter på sig att äta någonting men hinner man inte äta något innan 30 minuter gått så är din träning bortkastad den dagen! Fast det viste jag dock redan.. Och det är också den ända gången du kan unna dig något extra gott om du är sugen på de bara du äter det inom 30 minuter, tex något sockrigt, godis eller choklad ja vad du vill, men också såklart något matigt och helst ska det vara nyttigt såklart men det viktigaste är ju att man äter något iallafall.  
Sen babbla hon på om massa massa saker som jag inte kan skriva för det skulle bli så långt haha, 
Fick också reda på att kolhydrater tex potatis, ris, pasta är lika viktigt att äta som protein alltså kött, fisk, kyckling! 
Den var ju lite ny faktiskt eftersom många tror att man inte ska äta potatis eller pasta men där har ni fel hah! 
Iallafall om man tränar mycket för det är protein i pasta, potatis och ris också vilket man inte tror! Jag har räknat ut att jag ska ha i mig 120 gram protein om dagen eftersom jag tränar varje dag! 
De är bara googla så kommer det fram så man kan klicka i vad man väger och hur ofta man tränar :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0