Svar på kommentar



Tänkte svara på en kommentar, 
Det finns inte så mycket att berätta om skolan och de beror ju på om du menar själva Boberg eller programmet jag går? 
Hur som helst så tycker ja att Boberg är en bra skola, alla vet vem alla är och det är inte stort! 
Som dom flesta kanske vet så läste jag upp engelskan och matten ifrån 9an i ett år och det kan man bara göra på Boberg, efter man gjort det får man söka program precis som vanligt vart man nu vill gå, men jag kände att Boberg var bra för mig även om jag hade tankar på att gå i sundvall ifrån början, jag sökte först hantverk och då får man läsa ämnen på skolan precis som vanligt men tre dagar i veckan är man på praktik och jag var på praktik hos en frisör salong i Några månader tills jag inte orka pendla dit och hon jag var hos var lite speciell enligt mig, vi kom inte överens helt enkelt satt jag bestämde mig för att byta praktikplats och jag letade runt på företag som kunde tänkas ta emot mig och lära mig allt om frisör hos dom men tyvärr så fanns det ingen som hade tid med det så då kunde jag inte fortsätta.. Tråkigt nog för frisör hade varit något för mig! 
Sedan sökte jag barn och fritid men det startade inte på Boberg det året för att det var för få som sökte.. Satt då var mitt allternativ att gå industri programmet och bli svetsare så det fick det bli, eftersom jag vill "arbeta" med händerna och inte läsa tusen matte kurser osv.. Så här är jag nu nästan färdigutbildad svetsare, och jag ångrar ingenting MEN jag kan inte säga att jag inte skulle passa bättre som frisör ;) 

Licens kan man såklart ta om man vill men då får man göra det på egen hand och betala kostnaden själv OM man inte hamnar på ett företag som vill utbilda dig mer och ge dig en licens! 

Hoppas du är nöjd med svaret!  

Kommentarer
Postat av: Anonym

(Y) Nöjd!

2015-12-22 @ 13:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0